Türkiye’nin enerji dönüşüme öncülük eden Enerjisa Dağıtım Şirketleri’nin Başkent EDAŞ ve Toroslar EDAŞ ile birlikte üç elektrik dağıtım şirketinden biri olan Ayedaş, Türkiye’nin en çok göç alan ve en kalabalık ili olan İstanbul’un Anadolu yakasında 5.5 milyon nüfusa hizmet vermeye devam ediyor. Kesintisiz ve kaliteli enerji için çalışmalarını sürdüren şirket, daha güvenilir ve kesintisiz enerji sunmak için 2025 yılının ilk 6 ayında da müşteri ve çözüm odaklı yaklaşımı ile çalışmalarını sürdürdü.
İstanbul’da kesintisiz enerji için altyapı güçleniyor
Daha aydınlık bir İstanbul hedefi doğrultusunda, mevsimsel ve iklim şartlarının etkilerini en aza indirmek için Adalar, Ataşehir, Beykoz, Çekmeköy, Kadıköy, Kartal, Maltepe, Pendik, Sancaktepe, Sultanbeyli, Şile, Tuzla, Ümraniye ve Üsküdar ilçelerinde toplamda 19.288 aydınlatma armatürünün bakımı tamamlandı. Bunun yanı sıra, 921 pano, 39 trafo ve 1526 dağıtım merkezinin kontrol ve yenileme çalışmaları yapılarak enerji altyapısı güçlendirildi. Aynı dönemde 1394 kilometrelik hattın bakımı gerçekleştirilerek sürdürülebilir enerji dağıtımına katkı sağlandı.
Kentin büyüyen enerji ihtiyaçları doğrultusunda yatırım hedefleri belirleyen Ayedaş, kıtaları birleştiren şehir olan İstanbul’da 2025 yılının ilk altı ayında bu hedefleri başarıyla tamamladı. Hizmet verdiği yaklaşık 5,5 milyon nüfusa kesintisiz ve kaliteli enerji sunmak amacıyla 8.514 kilometrelik yeni kablo döşemesi, 514 armatür ve 326 aydınlatma direği montajı tamamlandı. Ayrıca 222 pano ve 44 trafo merkezi kurarak altyapısını daha da güçlendirdi.
İstanbul’un enerji güvenliği yeni teknolojiyle artacak
Ayedaş sektörde bir ilk olarak şebeke güvenliğini sağlamak ve altyapısını güçlendirmek için temas gerilimi tespit teknolojisini uygulamaya aldı. Şubat-Mart 2025 döneminde saha denemeleri kapsamında İstanbul Anadolu Yakasında 128.5 kilometrelik tarama yapıldıktan sonra ABD merkezli Osmose firması ile 6 aylık hizmet alımı için anlaşma sağlandı. Yeni teknoloji ile şebekede oluşabilecek kaçak gerilimler hassas bir şekilde belirlenirken, olası tespitlere saha ekipleri tarafından hızlı ve etkin bir şekilde müdahale ediliyor.
İstanbul’da müşteri memnuniyeti yatırımlarla artıyor
Operasyonel iş süreçlerini daha verimli hale getirebilmek için dijital dönüşümüne ağırlık veren Enerjisa Dağıtım Şirketleri kullanıcı memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak için çalışmalarını sürdürüyor. 7/24 hizmet sunan www.ayedas.com.tr, Web ChatVolt, Ayedaş 186 Mobil Uygulaması, WhatsApp İhbar Hattı ve 186 Çağrı Merkezi ile her kanaldan müşterilerine ulaşıyor. Sosyal medya üzerinden gelen talepleri de hızlıca karşılayarak İstanbulluların yanında olmayı sürdürüyor.
Dijital müşteri deneyimi yatırımları kapsamında hayata geçirilen WhatsApp kanalındaki performans iyileşmelerini sürdüren Enerjisa Dağıtım Şirketleri, geçen yılın ilk yarısına göre ilk karşılama süresinde %55 iyileşme kaydetmeyi başardı. Dijital Asistan ChatVolt kullanımında ise 41 bin 728 görüşmenin botlar aracılığı ile çözümlenirken, kullanıcı memnuniyet skorunda 4,15/5 ile tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşıldı.
Enerjisa Dağıtım Şirketleri’nin Başkent EDAŞ ve Toroslar EDAŞ ile birlikte elektrik dağıtımındaki 3 şirketinden biri olan Ayedaş, İstanbul Anadolu Yakası’ndaki enerji altyapısını güçlendirmek için yatırımlarına kararlılıkla devam edecek.